Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

üdvözlünk a szitakötő csoportban!

Szűcs Nóra & Teleki Mariann

Szűcs Nóra & Teleki Mariann

óvodapedagógusok

Rólunk:

Szitakötő csoport: vegyes életkorú (3-7), magyar anyanyelvű csoport
Szekszárdi Óvoda, Bölcsőde és Mini Bölcsőde (7100, Szekszárd, Kölcsey ltp. 15.)
Szőlőhegyi Óvoda Telephely (7100, Szekszárd, Óvoda u. 5.)

A Szitakötő csoport óvodapedagógiai szemléletében kiemelten fontos:
  • a szülőkkel, családokkal való hatékony együttműködésre törekvés
  • a gyermekek érzelmi biztonságának kialakítása: egyéni bánásmóddal, a csoportban kialakított rituálékkal, a napirendhez igazodó szokás-, szabályrendszerrel, azok rugalmas alakításával
  • a gyermekek komfortérzetének, egészségének és önállósodásának elősegítése a gondozási, önellátási tevékenységek által: bátorítással, differenciált segítségadással, pozitív megerősítéssel, rendszeres mozgással, napi gyümölcsfogyasztással, folyamatos folyadékpótlással
  • gyermekek érdeklődésének, kíváncsiságának, alkotási vágyának felkeltése, ízlésének formálása, ismerkedés változatos technikákkal: festés, gyurmázás, agyagozás, nemezelés…
  • sokoldalú, változatos tapasztalás, felfedezés, kísérletezés, cselekedtetés biztosítása: kirándulás, séta, udvari játék, könyvtár-, múzeumlátogatás, kertgondozás, sütés-főzés, kóstolás... alkalmával
  • szabadjáték örömének biztosítása a heti témának megfelelően: mesével, verssel, énekes játékokkal, mondókázással, zenehallgatással, szerepjátékokkal, bábozással, mesedramatizálással, építéssel, társasjátékokkal, fejlesztőjátékokkal…
  • népszokások, jeles napok, „zöld” jeles napok, ünnepek közös megélése, közösségi érzés formálása: szülinapok, Szüreti mulatság, Márton nap, Advent, Farsang; Húsvét; Pünkösd; Állatok világnapja, Erdők hete, Víz világnapja, Beporzók napja…
  • a gyermekek természetes mozgásigényének rendszeres kielégítése a játék során, a tornaszobában, az óvoda udvarán, élményszerző séták alkalmával
  • természetes ismeretszerzési, tanulási formák előnyben részesítésével igyekszünk ráirányítani figyelmüket természeti értékeink megóvásának fontosságára, a helyi adottságok, valamint az óvoda szűkebb és tágabb környezetében kínálkozó lehetőségek felhasználásával („Fürkészsarok” a csoportban a természet kincseivel, „Zöld faliújság”…)
  • minden gyermek életkorának, érdeklődésének és képességeinek a legmegfelelőbb, differenciált tevékenységek közül választhasson

Az óvodai élet mindennapjaiban, kiegészítve a családi nevelést, a kisgyermekek sokoldalú, komplex, harmonikus személyiségfejlődését, közösségi élethez alkalmazkodását, egészség-és környezettudatos szemléletét, magatartását kívánjuk elősegíteni. A közös élmények, a játék öröme adja a kisgyermekek érzelmi biztonságának alapját, amely lehetővé teszi szociális, értelmi, anyanyelvi és testi képességeik megfelelő kibontakozását. Módszereink megválasztásakor figyelembe vesszük nevelésük, gondozásuk, fejlesztésük során egyéni képességbeli, jellembéli sajátosságaikat, megalapozva a sikeres iskolai elsajátítást.
Kányádi Sándor: Szitakötő tánca  

Zurrogó-zirregő
szitakötő tánca
csipkét ver a csengve
csobogó forrásra.
Zirren kéken, zölden,
sásról sásra táncol,
úgy veri a csipkét
önnön árnyékából.
Reggeltől napestig
egyvégtében járja,
de csak alkonyatkor
látszik a munkája.
Akkor aztán pitypang,
káka, békalencse
s a csobogó forrás
minden egy szem kincse.
Szitakötő szőtte
csipke alatt csillog,
s alábújik inni
az esthajnalcsillag.
 
 

Csoportszobánk

Mindennapok nálunk